Panduan Menjana Duit Clickbank Dengan Power Point

Semperna penyertaan baru sy dlm WC(ID lama entah kemana..lupa email dan password) dan juga untuk menambah bilangan pos..sy nak share satu teknik yang saya guna untuk dapatkan sales dan jana komisen dengan clickbank(tak banyak tapi boleh la buat kembang lobang hidung sorang-sorang)..

Simple je..guna power point,nak PDF pun boleh..

Langkah-langkahnya

1.Cari niche dan produk(Sebagai contoh saya guna niche gaming dan produknya video game tester *cari dlm clickbank)

2.Cari latest pc game atau apa-apa platform permainan yang baru dilancarkan.

3.Gunakan nama permainan tersebut sebagai kata kunci dan juga nama untuk file power point anda itu..
Contoh:permainan pc "the last of us" jadikannya "the last of us download pc atau the last of us download full game" dan letakan kata kunci ini sebagai nama file slide show anda jugak nanti.

nak banyak lagi keyword seperti ini just cari je dekat google suggest..taip je nama permainanan nanti kuar result.

4.Buat satu slide show guna power point,buat review tentang permainan tersebut..di akhir slide show tersebut letak link affiliate CB anda.

5.Upload ke slideshare.net

OK slideshare ni sumber trafik saya no tiga..yang pertama google search,kedua youtube.Kenapa saya guna slideshare dan macam mana saya tahu slideshare ni lubuk untuk jana income..citer dia macam ni..mase tengah duk check traffic dalam blog saya tahun lepas,saya tengok banyak jugak yang datang dari slideshare(dulu upload sebad nak backlink je)..

jadi saya pun try la upload satu slideshow tentang 1 produk CB ni..nak test market la,then terkejut jugakla baru upload dah dapat views 100 lebih dalam masa sehari..nak dipendekan citer la next week punye saya dapat 3 sales CB..so memang berbaloi la kpd sesiapa yang gunakan slideshare ni.(patutla sy ade tgk dulu ade satu group yg gelar diri mereka ni slideshare marketer..mereka just fokus pada slideshare je).

Lagi pun slideshare ni senang nak rank di google(bergantung pada sesuatu keyword itu jugak)

p/s:kepada sesiapa nak mencuba silakan..tapi sedikit nasihat saya bagi,sekarang ni slideshare tengah strict,banyak slideshow kena delete,saya punye pun dah kena delete last week(kalau taip "diablo 2 download full game" sy punye slide rank no 1 selama 3 bulan..tapi sekarang dah xder kikiki)..so sesape yang upload pastu kene delete banyak-banyak bersabar la ye..

lagi satu jangan bagi nampak slide show korang tu mcm spam,buat 3-4 slide,ayat 2 patah perkataan then upload,jangan..nanti cepat kena delete.Buat slide show anda nampak bermanfaat..tapi ade selit link affiliate atau link blog anda sendiri.

Last...sekarang ni slideshare dah buat perubahan..mana-mana link yang diletakan diawal permulaan slide 1,2 dan 3 tidak boleh diklik..jadi kalau korang nak letak link pastikan korang letak di slide yang keempat dan keatas ye :-).

ok peace no war!
0 Komentar untuk "Panduan Menjana Duit Clickbank Dengan Power Point"